9 września 2021

Edukacja z eTwinning – Debaty, gry i projekty jako narzędzia do budowania relacji

Nauka stacjonarna była naszym marzeniem od wielu miesięcy. Wszyscy z niecierpliwością czekali na ten moment. O ile młodsze dzieci z ulgą przyjęły powrót do szkoły i starały się jak najszybciej odnaleźć nić powiązań, silnie manifestowały potrzebę nawiązania relacji, bliskości, rozmowy, to duża część młodzieży ze szkół średnich wyglądała na nieco zblokowaną, niepewną. Część z nich odnalazła się w nowej sytuacji, niektórym jednak musieli pomóc koledzy i nauczyciele.


Doświadczenia ostatnich miesięcy pokazują, że warto skupić się na kilku obszarach w pracy wychowawczej. Po pierwsze zadbać o komfort psychiczny uczniów, by czuli się bezpiecznie, po drugie wyraźnie oddzielić sytuacje nieformalne od typowo edukacyjnych, po trzecie zaś (jednocześnie najważniejsze) wprowadzić aktywności bazujące na humorze, zabawie, zaskoczeniu.

Nie od dziś wiadomo, że najlepszym narzędziem przełamywania lodów jest śmiech oraz zaangażowanie emocjonalne. Poniżej znajdziecie kilka prostych sposobów na włączenie uczniów do wspólnych aktywności i zniwelowanie barier oraz dystansu. Proponowane uczniom działania łączyły te elementy, angażując ich emocjonalnie i pozwalając na rozluźnienie się, przekierowanie uwagi na siebie nawzajem, ujawniały ich potrzeby i stan emocjonalny. Wszystkie aktywności można z powodzeniem realizować online, jak i stacjonarnie.

Dalsze informacje oraz opis zadań dostępne na stronie: https://etwinning.pl/debaty-gry-i-projekty-jako-narzedzia-do-budowania-relacji/ .