5 marca 2024

Dobrostan w edukacji cyfrowej – nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu Erasmus+

Nabór projektów trwa do 4 czerwca 2024 r. Wnioski mogą składać organizacje zajmujące się kształceniem i szkoleniem, badaniami naukowymi i innowacjami lub pracodawcy.

Dobrostan w edukacji cyfrowej

W ramach programu Erasmus+ ogłoszono zaproszenie do składania projektów, które dotyczą tego, w jaki sposób włączająca i wysokiej jakości edukacja cyfrowa przyczynia się do dobrostanu cyfrowego osób uczących się.

Jest to część priorytetu „Edukacja cyfrowa”, którego łączne dofinansowanie wynosi 15 000 000 euro.

Przełożenie najlepszych praktyk na projekty

Priorytet promuje współpracę między szkołami, dostawcami technologii edukacyjnych i szerszą społecznością. Finansowanie jest dostępne dla projektów, które mogą wprowadzić najlepsze praktyki w zakresie dobrostanu cyfrowego w praktyce w klasie.

Kto może się zgłosić

Wnioskodawcy (beneficjenci i podmioty powiązane) muszą być podmiotami prawnymi (podmiotami publicznymi lub prywatnymi) działającymi w dziedzinie kształcenia i szkolenia, badań naukowych i innowacji lub w świecie pracy.

Jak aplikować

Pobierz szczegóły konkursu [pdf]

Złóż wniosek

Implikacje dla polityki

Dobrostan w edukacji cyfrowej koncentruje się na tworzeniu pozytywnych doświadczeń edukacyjnych poprzez wykorzystanie narzędzi i technologii cyfrowych.

W związku z tym odnosi się do wpływu technologii cyfrowych na dobrostan społeczności szkolnej.

Obejmuje szerokie spektrum pomysłów, praktyk i zasad, które koncentrują się na ocenie, w jaki sposób:

  1. Wysokiej jakości treści cyfrowe mogą zwiększyć możliwości uczenia się oraz zwiększyć motywację i zaangażowanie
  2. Technologie wspomagające mogą sprawić, że nauka stanie się bardziej inkluzywna i dostępna
  3. Działania zwiększające bezpieczeństwo młodych ludzi w internecie powinny być włączone do doskonalenia zawodowego nauczycieli i edukatorów

Temat ten odnosi się również do rozwoju umiejętności krytycznego myślenia, upodmiotowienia cyfrowego i odporności cyfrowej, tak aby młodzi ludzie mogli budować zachowania cyfrowe, które pozwolą im reagować na zagrożenia w internecie i w pełni korzystać z możliwości, jakie daje świat cyfrowy.